Maatschappelijke, technologische en juridische ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op. Organisaties moeten daar goed op inspelen, om relevant te blijven in de toekomst. Dit vraagt wendbaarheid van organisaties. Aan de andere kant bieden technologie, digitalisering en data geweldige innovatiekansen. Maar hoe maak je de juiste keuzes?
"De mens vormt de sleutel tot innovatiesucces."
Met onderzoek en advies help ik organisaties bij dat vraagstuk. Ik begeleid het ontwikkelen van een klantgerichte blik, visie, wendbaarheid en innovatiekracht. Daarvoor onderzoek ik klantbehoeften en technologiekansen. Mijn advies geeft inzicht in welke innovaties zorgen voor betere dienstverlening en klantwaarde. Zo help ik organisaties om hierin de juiste keuzes te maken. Ik bied ondersteuning bij ideevorming, draagvlak organiseren, besluitvorming, verandering, realisatie en opschaling.
Ik kom uit de (semi)publieke sector en heb veel gewerkt met gemeenten op het gebied van digitale dienstverlening en dataficering (CommonGround). Mijn achtergrond bestaat uit strategievorming, marketing, bestuursadvies en innovatiemanagement.
Daarbij heb ik veel ervaring in het begeleiden van samenwerking tussen verschillende organisaties (Dimpact) en disciplines. Die ervaring heeft me geleerd dat de mens de sleutel vormt tot innovatiesucces. Een vaardigheid die ik daarvoor meebreng is mensen meekrijgen en complexe belangen bij elkaar brengen.