Over Marlies…

Innovalor Marlies 4708
Organisaties ondersteunen door inzicht, samenwerking en (ICT) innovatie

Sinds 2014 ben ik werkzaam als adviseur bij InnoValor op het gebied van strategische wendbaarheid en digitale innovatie. Daarvoor was ik trainer en adviseur bij BiZZdesign rondom Business Process Management. Op dit moment ben ik voor InnoValor actief als onderzoeker en adviseur en doe ik onder meer onderzoek naar digitale overheid, ICT-trends en personal data management.

Ik ondersteun en adviseer organisaties door beproefde technieken, zoals het business model canvas, te combineren met innovatieve aanpakken zoals we die binnen InnoValor ontwikkelen. Hierbij kijk ik naar de koppeling tussen ICT en de mens en hoe gebruikers op een veranderende organisatie reageren. Bij voorkeur werk ik in samenwerkingsverbanden en werksessies en ga daarin met mensen op zoek naar wat de organisatie echt nodig heeft.

Ik heb een achtergrond in Business Administration (Universiteit Twente).

Specalisaties
business model innovatie, gebruiksonderzoek, social media, game based organisation design, business proces management, co-creatie


Contact
Innovalor contact  Marlies Rikken
Innovalor phone  +31 6 10 41 80 28
Innovalor phone  marlies.rikken@innovalor.nl
LinkedIN  LinkedIn

Wat doe jij in je PasTime?

Ams Pastime

Ik hou van goedkope hotels, op een centrale locatie, het liefst dichtbij restaurants en musea. Graag ga ik in de …

Read More

Persoonlijke data, onder controle?

To Deposit Or Not To Deposit That Is The Question   Journal.pbio .1001779.g001

  Dat data veel waarde heeft weten we inmiddels wel. Organisaties gebruiken geaggregeerde gegevens graag voor prognoses en klantbeelden. Voor …

Read More

Best practices in de API Economie

Interface 1

Het is een gegeven dat bedrijven en overheid data delen met hun partners en klanten. Data zoals informatie over diensten …

Read More

Bedrijvendagen Universiteit Twente

Folders Highlight 1

Dit jaar is InnoValor voor het eerst aanwezig op de Bedrijvendagen van Universiteit Twente. Hier ontmoeten studenten, promovendi en afgestudeerden …

Read More

Team Te Water wint #DATA hackathon

DSC 3311 1

Met een prachtige oplossing voor Slim Onderhoud op de Weg heeft het Team te Water van Saxion de #DATA hackathon gewonnen en …

Read More

De Val van Popcorn Time

Popcorn

En het verschil in vraag en aanbod van digitale content. Wie bekend is met Popcorn Time zal het afgelopen weken …

Read More

Gamescom – Niet zomaar een spelletje

DSC 0050

Daar waar de Wii een aantal jaar geleden het hele gezin overhaalde, heeft de smartphone nu de rest van de …

Read More

Nederland over Persoonlijke Data

Fingerprint

Het is al een tijd duidelijk, we geven steeds meer persoonlijke gegevens weg. Of het nu op social media, via …

Read More

Digital We – we zijn begonnen

11 16528153048 Ed8b92297f O

Soms lijkt er een wel een tsunami van technologie op ons af te komen. Denk aan ontwikkelingen als Internet of …

Read More

Social Media trip T-Mobile en 3FM

3FM Blog

Wat is het gebruik en de impact van social media binnen bedrijven? Uit ons onderzoek uit 2013 blijkt dat de …

Read More

Serious Gaming  – wie zoet is krijgt lekkers

Candy 1444950

Games infiltreren de werkplek. Afgelopen maand werd Brits parlementslid Nigel Mills betrapt op het spelen van Candy Crush tijdens een …

Read More

De Social Media Design Game

Social Media Design Game

Deze week hebben we voor het eerst onze Social Media Design Game (SMDG) gespeeld. Het doel van het spel is …

Read More