De laatste decennia is een overvloed aan persoonlijke informatie ontstaan, veelal zonder dat de burger of consument daarvan bewust is. Persoonlijke informatie en digitale identiteiten zijn uitermate waardevol. Voor consumenten, de overheid, de samenleving en organisaties. Om die persoonlijke informatie te beschermen, worden er nieuwe regels en persoonlijke data oplossingen ontwikkeld. 

Hoe haal je waarde uit persoonlijke data, terwijl je als organisatie ook voldoet aan de nieuwe spelregels rond persoonlijke data? InnoValor helpt organisaties om op de juiste manier om te gaan met persoonlijke data. Hier horen nieuwe bedrijfsmodellen bij en een andere manier van werken. We doen dit op basis van eigen onderzoek naar persoonlijk datamanagement en vanuit onze ervaring in de markt. We hebben het speelveld in beeld en weten wat er nodig is om waarde te halen uit persoonlijke data.

InnoValor heeft onder andere in 2015 een onderzoek gedaan naar de mening van Nederlanders over persoonlijke data. Daarnaast hebben we een overzicht gemaakt van de huidige initiatieven op gebied van persoonlijk datamangement. Deze initiatieven zijn er in veel vormen, een ervan is de 'personal data store' die in onderstaande video toegelicht wordt. 

  • play
    {{video.data.title}}

Beleidsvraagstukken spelen een grote rol in het terugleggen van regie over gegevens bij burgers. Er zijn al services in ontwikkeling op dit gebied en er wordt gewerkt aan afsprakenstelsels. Maar welke implicaties hebben deze ontwikkelingen op nieuw beleid voor het omgaan met persoonlijke data? Om hier antwoord op te geven, heeft InnoValor voor BZK in kaart gebracht wat er speelt op gebied van PDM. Dit gaf inzicht in het landschap van PDM oplossingen en duiding voor mogelijk beleid.

minbzk.png

Er speelt ontzettend veel rond persoonlijke data

Bekijk alle PDM initiatieven op de markt

Gerelateerd