InnoValor en EIT Digital hebben een partnerovereenkomst getekend. InnoValor is hiermee volwaardig partner in EIT Digitals pan-Europees ecosysteem waarin ruim 130 andere Europese bedrijven, universiteiten en onderzoeksinstituten participeren. “Dit partnership versnelt onze time to market van nieuwe producten en onze groei”, zegt Wil Janssen, Managing Partner InnoValor. “We hebben snel nieuw talent nodig.”
Vanwege een beleidsverandering bij EIT Digital is het vanaf 2017 voor MKB-bedrijven makkelijker geworden volwaardig partner te worden. Die kans heeft InnoValor meteen aangegrepen, zegt Janssen. “EIT Digital heeft een sterk Europees ecosysteem en biedt laagdrempelige instrumenten die de strategische productontwikkeling versterken. We kunnen nu volop inzetten op strategische innovatie-activiteiten en hopen de komende twee jaar te verdubbelen in omvang. Ook hopen we toegang te krijgen tot de vijver met jonge talenten binnen EIT Digital.”
Patrick Essers, directeur Nederland van EIT Digital is heel blij met InnoValor als nieuwe partner, van wie de historie in ICT-gerelateerd onderzoek en research-based advies teruggaat tot 1991. “De voorloper van InnoValor, Telematica Instituut/Novay, heeft als Technologisch Top Instituut aan de wieg gestaan van de oprichting van EIT Digital. Sindsdien heeft InnoValor, via subcontracting bij EIT Digital partners, al zeer waardevolle bijdragen kunnen leveren aan innovatieactiviteiten van EIT Digital. Als volwaardige partner kan InnoValor nu zelf innovatie-activiteiten indienen voor de Call for Proposals.”
Innovatieactiviteiten zijn een van EIT Digitals strategieën om Europa een voorhoedespeler van de digitale economie te maken. Partners van EIT Digital kunnen onder meer meewerken of leidinggeven aan internationale consortia die nieuwe diensten, producten of startups ontwikkelen op basis van Europees onderzoek. Volgens Janssen biedt EIT Digitals pan-Europese ecosysteem makkelijk toegang tot interessante partijen voor gezamenlijke kennis- en productontwikkeling. “Dat zijn partijen waar je normaal gesproken niet makkelijk mee in contact komt. Je kan als bedrijf niet in elke technologie leidend zijn. Je hebt partners nodig voor complementaire technologieën.” Daarbij zorgt de werkwijze van EIT Digital voor een financieel voordeel en een verkorte time to market, zegt Janssen.